25 Nisan 2024, Perşembe

Ege kazan onlar kepçe

10 Mayıs 2019, Cuma 10:20

Çine'de okuyan iki üniversite öğrencisi Aydın ve çevresindeki tarihi kentlerin altını üstüne getirdi.Tarih tutkunu gençlerin tek arzusu ise tarihi yerlerin daha çok tanıtılmasına çaba sarf edilmesi.

(FOTO GALERİ İÇİN FOTOĞRAFIN ÜZERİNİ TIKLAYINIZ)

Adnan Menderes Üniversitesi Çine Meslek Yüksekokulu Süleyman Pekgüzel Kampüsü'nde bankacılık bölümü okuyan Erzurumlu Yusuf Açar ve İzmirli Bayram Demirci, nüfusu 50 binin altında olan Çine'ye gelir gelmez, eğitimlerini tamamlayana kadar yaşayacakları Çine'yi tanımak istediler. Fakat iki genç 'Çine'de sosyal aktivite yok' algısı ile karşı karşıya kaldılar. Çine'yi tanımakta ısrarcı gençler, bu algıyı kırmak ve eğitimlerinin dışında vakit geçirebilmek için ilçedeki tarihi mekanlara merak sardı. Gençlerin ilçede başlayan bu merakı büyüyerek Ege'ye sıçradı. Gençlerin en büyük arzusu Ege'deki tüm tarihi mekanları gezebilmek. Ayrıca gençler tarihi kentlere olan yatırımların artırılması ve gerekli önemin verilmesi ile birlikte tarih turizminin daha da canlandırılmasını istiyor.

TARİHE YOLCULUK ALABANDA İLE BAŞLADI

Gençlerin tarihe yolculuğu, adı Karia dilinde Ala (at), ve banda (yarış) kelimelerinden türeyen Çine'deki Alabanda Antik Kenti ile birlikte başladı. Gençler, Çine'nin Doğanyurt Mahallesi'nde henüz tamamıyla gün ışığına çıkarılamamış M.Ö. 4. yüzyılda, Helenleşmeden önce bir Karia kenti olarak inşa edilen Alabanda'yı gezdi. Tarihi kentlere merak salan gençler sırasıyla Çine'nin Kargı Mahallesi'ndeki tarihi kemer, Karpuzlu'daki Alinda Antik Kenti, Karacasuda'ki Afrodisias,Muğla'daki Stratonikeia Antik Kenti, Kaonus Antik Kenti, İasos Kalesi, İzmir'deki Efes Antik Kenti ayrıca Mersin'deki Ashab-ı Kehf Yedi Uyuyanlar'ı ziyaret etti.

ALABANDA GÜN YÜZÜNE ÇIKMAYI BEKLİYOR

Çine'deki Alabanda Antik Kenti'ne hayran kaldıklarını ve bu kentin bir an önce gün yüzüne çıkarılması gerektiğini belirten Yusuf Açar, "Çine'ye geldik, ilçede yapılabilecek bir aktivite olmadığı söylentileri bizi rahatsız etti. Çok sevdiğimiz bölüm hocamız Olcay Yılmaz'ın bilgilendirmesi ile Çine'de gezilip görülebilecek tarihi mekanların bulunduğunu öğrendik. İlk kent yolculuğumuzu Alabanda Antik Kenti'ne gerçekleştirdik. Şehrin şuan sadece 4'te biri çıkarılmış durumda. Bu bizi üzdü. Efes'e eş değer bir kent toprağın altında çıkarılmayı bekliyor. Biz gençler olarak turizmin canlanması adına bu kentin ayağa kaldırılmasını ve turizm sektörüne kazandırılmasını istiyoruz" dedi.

EGE KAZAN ONLAR KEPÇE

Ege'deki tüm tarihi kentleri gezmeyi amaçladıklarını belirten Açar, "Otostop çekiyor ve yardımsever şoförlerin sayesinde ulaşıma para vermiyoruz. Çine'de başlayan tarihe olan merakımız gittikçe arttı ve Ege'deki tüm tarihi mekanları gezmeye karar verdik. Bir çok tarihi kenti gezdik gezmediğimiz yerleri de gezmek istiyoruz" diye konuştu. (OSMAN YURTTAŞ)